Sunday, June 04, 2017

Allah Knows Best.

assalammualaikum. hai dan salam satu malaysia hahaha..
pejam celik pejam celik dah masuk bulan birthday aku hehe bulan june. segala pahit suka duka aku tetap kene lalui dan terus kene hadap. macam yang dijangkakan.. setiap kali bulan may bulan yang sangat bermasalah dalam hidup aku. kenapa eh? kenapa setiap tahun bende macam ni selalu sangat berlaku pada aku, macam dah ditakdirkan je. aku sekarang cuma ade dua kehidupan, sama ade kat rumah atau pun kat office sahaja, bile je masa untuk aku bersuka ria? takde, kalau ade mungkin cuma 1 2 3 jam sahaja. penat cukup penat aku nak melayan nak hadap. lagi aku diam lagi besar kepala orang. mungkin orang nak aku yang dulu, yang tak banyak cakap tak banyak gelak, suram dan muram, itu kot. aku takde sesiapa dah untuk bercerita itu ini, sebab semua akan bosan setiap kali aku bercerita masalah aku yang takan penah habis dari dulu sampai sekarang ermm tahlah aku jugak perempuan itu ini nak dikongsi, itu ini nak dicerita walaupun penting tak penting walau sebesar kuman sekali pun, tapi takde orang akan faham.. bagi semua orang aku ni manusia yang bermasalah, ok takpa. walaupun aku tak buat apa pun tapi tetap jugak aku yang kene aku yang disalahkan orang sekeliling atas kesalahan orang lain hmm. bermacam gelaran orang panggil aku hina aku cakap aku caci maki aku.. sampai satu tahap aku rase nak lari nak lari jauh jauhhhhh pergi tempat yang satu orang pun tak kenal aku yang tak penah peduli pun pasal aku. dari form 1 sampai form 5 aku dihina dipalau, habis sekolah masuk alam pekerjaan tetap bende yang sama jugak jadi. aku rase mulai harini aku jadi macam dulu, tak ambik pasal sesiapa pun diam dan forever alone.. diam lebih baik kan, takpa kalau itu yang boleh buat orang sekeliling aku puas hati aku boleh buat. bulan ramadhan ni ramai sangat yang mencabar mental aku, sangat cabar. aku tak tahu sampai bile aku boleh terus bersabar, aku mintak satu je jangan terlampau mencabar aku sendiri takot aku hilang arah masa tu. Allahu, semoga kuat iman aku kuat lah mental aku kalini.. ermm