Thursday, February 01, 2018

Allah Knows Best.

assalammualaikum.. banyak cerita memang banyak, sangat banyak. satu satu masalah datang awal tahun ni, Allahu aku mengharapkan yang lebih baik tapi hmm dugaan. makin tetapkan tarikh kahwin lagi banyak dugaan datang, dugaan hati, dugaan berkawan, dugaan orang sekeliling, dugaan duit, dugaan dugaan, astagfirullahaladzim. tapi alhamdulillah aku ada sorang sahabat ni, waktu aku jumpe dia aku cakap aku nak kahwin, in sha Allah tarikh sekian sekian sekian pastu dia pandang dia cakap "alhamdulillah tapi ingat sekali je kau terdetik nak bernikah akan ade dugaan, memang orang cakap dalam bertunang ni pasti akan ade dugaan antara kita dengan pasangan kita, ye tu betul tapi kau kene ingat satu, bukan masalah dengan pasangan sahaja, kau akan hadap masalah dengan kawan dan orang sekeliling kau, dari semua sudut masalah atau dugaan tu akan datang, ingat kuatkan diri, kalau kau gagal ujian ni.. kau umpama lepaskan satu bende yang sangat berharga dalam hidup kau. ingat sebelum nak buat keputusan apa pun fikir dulu" dan sahabat kedua, aku bagitahu aku nak kahwin, dia pandang dia cakap "aku penah berkahwin dan aku dah bercerai, perkahwinan aku tak kekal lama sebab tak sefahaman dah tapi aku cuma nak ingatkan dalam pertunang kau akan jumpe yang lebih baik dari pasangan kau, sama ade kau boleh kawal perasaan kau atau tak boleh je. ye memang kita akan rase bosan, rasa rimas, rase dikongkong dan sebenarnya kita lebih suka bersendirian, so time tu lah pasangan kita akan rase kita makin jauh atau berubah, ingat setiap kali berubah hati istigfar dan kenang balik gambar video lama kalau ade untuk kekalkan hati kita, ingat semula kenangan bersama, jangan kalah dengan godaan syaitan, saat ni lah dia cuba nak robohkan masjid yang sedang kita bina, aku tahu kau boleh hadap, ingat kekalkan hati kau".  Allahu cepat sangat cepat masalah tu datang, sikit sikit sampai satu tahap aku lost aku sangat lost hm aku diduga dengan hati, aku jadi berbelah bahagi, dan aku ade masalah dengan kawan ni, yes dia mengandung mungkin pembawakkan budak tapi dia cakap "sejak aku mengandung ni orang yang aku rapat aku jadi menyampah" Allahu, ye memang nampak dia dah abaikan aku layan tak layan dan dia kerap lepak dengan orang yang bermasalah dengan aku, so aku pun jauhkan diri jela kan, sebab aku tanak ade masalah, dan takpalah mungkin Allah dah takdirkan untuk habiskan persahabatan tu takat ni, dan mungkin jugak aku memang susah nak berkawan rapat dengan orang yang bawah umur aku atau pun sebaye, sebab tu kawan kawan aku banyak atas umur aku, 26 keatas.. ermm entah kena hadap lagi berbulan bulan sebelum tarikh tu tibe, semoga dipermudahkan segala urusan aku, dan kekalkan hati, anggap ni semua dugaan dari Allah, semoga ada kebahagiaan akan datang, disebalik dugaan ni amin :)