Sunday, July 08, 2018

One Step Closer

hmmm entahlah makin nak dekat makin hati tu hilang rasa suka rasa sayang rasa cinta rasa gembira.. yang ade rasa sedih rasa serbe salah dan segala rasa yang teruk, gagal. aku tak tahu nak cakap macam mane lagi, mungkin lah ni semua dugaan kot, yes dugaan.. tapi aku tak tahu lah kali ni aku gagal ke apa dengan semua dugaan ni, aku jadi takot aku jadi keliru jadi bersalah sangat.. 

sama ade ikutkan hati ataupun ikut jalan Allah. itu lah orang kata ikut hati mati hahaha yes aku pilih jalan Allah, dan itu pun apa yang semua orang nak.. dan aku takot dia mungkir janji tu lagi, tapi aku yakin dia boleh bawak aku ke jalan Allah, sebab aku kenal aku tahu dia.. aku tahu keistimewaan dia, sebab tu aku sentiasa yakin dengan pilihan aku. tapi cuma hati tu hilang lepas apa yang dia buat kat aku puasa tu, hilang rasa tu hancur hati tu, dah tak tahu nak pulihkan macam mana dah hahaha entahlah..

kalau aku pilih ni macam itu pulak nanti, kalau aku pilih yang tu macam ni pulak nanti. faham tak? entahlah terasa gagal sebab aku mulakan dan aku kene habiskan walaupun aku buat semuanya sampai penghabisan hanya untuk jaga hati dua dua pihak, jaga hati orang sekeliling aku je.. habis hati aku macam mane? gagal.

penat tu tetap ada, selagi belum sampai waktu tu penat tu sentiasa ada. kadang aku buat semua bende tanpa rasa gembira, excited ke, atau sekadar buat persiapan sebab tarikh dah nak dekat, ke macam mane? entahlah wehhh hmm Allahu, kalini aku terasa sangat sangat gagal, sebab ni bukan cara aku, walaupun dulu masalah macam mane pun aku boleh hadap, tapi sekarang aku rase macam nak lari, lari dari semua masalah hati ni ermm

dahlah.. ade jodoh ada, semoga Allah tetapkan hati aku walau apa pun jadi. amin :)